Andżelika Nowak


Andżelika Nowak, z domu Urbańska, to postać, której osiągnięcia są znaczące w wielu dziedzinach. Urodziła się 8 maja 1977 roku w Kwidzynie, a jej kariera rozwija się w kierunkach, które łączą kreatywność z praktyczną wiedzą.

Jako polska copywriter, Andżelika specjalizuje się w tworzeniu treści, które nie tylko przyciągają uwagę, ale również skutecznie sprzedają. W jej twórczości można dostrzec unikalne podejście do pisania, co potwierdza jej książka „Jak pisać żeby sprzedać. Poradnik bez zanudzania”, która stała się cennym źródłem wiedzy dla wielu.

Oprócz pisarstwa, Andżelika prowadzi również bloga pod tytułem „Prawo Lepszego Jutra”, gdzie dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat marketingu i skutecznych strategii komunikacji. Jej doświadczenie sprawia, że jest uznawana za eksperta w zakresie marketingu w branży HORECA.

Andżelika Nowak to także szkoleniowiec, który przekazuje swoją wiedzę innym, pomagając im rozwijać umiejętności związane z pisaniem oraz marketingiem.

Życiorys

Lata swojej młodości Andżelika Nowak spędziła w miejscowości Szadowo, gdzie kształtowały się jej wczesne zainteresowania i pasje. W niedługim czasie, wraz z rodzicami, przeprowadziła się do Kwidzyna, gdzie w 1996 roku z wyróżnieniem ukończyła I Liceum Ogólnokształcące. Następnym krokiem w jej edukacji była filologia polska, którą studiowała na Wydziale Filologiczno-Historycznym Uniwersytetu Gdańskiego.

W 2009 roku z powodzeniem zakończyła podyplomowe studia z zakresu psychologii przywództwa w organizacjach, również na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Kolejnym znaczącym krokiem w jej karierze edukacyjnej był udział w warsztatach pisania scenariusza i dramatu, które miały miejsce w 2017 roku w Instytucie Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk w Warszawie.

Kariera zawodowa

Andżelika Nowak rozpoczęła swoją karierę zawodową w 1997 roku w zakładach International Paper Kwidzyn S.A. Przeprowadzając się do Gdańska w 2000 roku, wkroczyła w świat gastronomii, pełniąc funkcję marketingowca oraz Head Managera w renomowanych restauracjach i klubach w Trójmieście.

Od 2009 roku skoncentrowała swoje wysiłki na copywritingu, implementując innowacyjne projekty koncepcyjne oraz wdrożeniowe w sektorze HORECA. Dzięki różnorodnym doświadczeniom, które zdobyła w wielu branżach, miała możliwość współpracy z agencjami reklamowymi, często angażując się w nietypowe zlecenia.

Andżelika jest autorką setek artykułów dla czasopism oraz portali, a także licznych wpisów blogowych dotyczących zarówno branży HORECA, jak i innych tematów. Wśród jej osiągnięć znajduje się także pisanie scenariuszy, w tym dla prestiżowych gal, jak np. Teraz Polska w latach 2017-2019, oraz dla Portu Lotniczego Gdańsk, PKS Oliwa, a także dla innych renomowanych instytucji.

Jej scenariusze były wystawiane m.in. na scenach Teatru Muzycznego w Gdyni, co dodatkowo podkreśla jej wszechstronność i talent twórczy. W 2020 roku zadebiutowała książką „Jak pisać żeby sprzedać. Poradnik bez zanudzania”, w której w przystępny sposób opisuje mechanizmy działania branży marketingowej oraz skuteczne strategie sprzedażowe.

Prywatnie, od 2013 roku prowadzi bloga pod nazwą „Prawo Lepszego Jutra”, na którym w satyryczny sposób podejmuje się obalania stereotypów. Od 2020 roku pełni także rolę członka zespołu ekspertów Akademii Praktyk Gastronomicznych i Hotelarskich, co potwierdza jej zaangażowanie w rozwój branży.

Publikacje

W 2012 roku, działając na zlecenie Gdańskiej Organizacji Turystycznej, Andżelika Nowak stworzyła 100 opisów zabytków w Gdańsku, które do dziś są wykorzystywane w połączeniu z kodami QR. Jest to przykład jej zaangażowania w promowanie turystyki i lokalnych atrakcji.

W 2013 roku w miesięczniku „Prestiż” ukazał się wywiad z nią, co dodatkowo podkreśliło jej pozycję w branży. Andżelika jest także autorką wielu publikacji specjalistycznych, w tym tytułów takich jak „Najlepsze praktyki w social marketingu”, „Jak zachęcić klienta do restauracji” oraz „Trendy w gastronomii 2019”.

W 2020 roku wydała książkę zatytułowaną „Jak pisać żeby sprzedać. Poradnik bez zanudzania”, która została publikowana przez Wydawnictwo Poligraf, a której celem jest podzielenie się wiedzą na temat efektywnego pisania w kontekście sprzedaży.

Przypisy

  1. a b Andżelika Nowak: Styl komunikacji z klientami w czasie pandemii. Gastrona.pl, 2020. [dostęp 06.05.2020 r.]
  2. a b c d e f g h i j k l m n Akademia Praktyk Gastronomicznych i Hotelarskich: Andżelika Nowak. APGiH, 2020. [dostęp 06.05.2020 r.]
  3. a b c d e f g h i Fach w głowie. Andżelika Nowak Copywriter, 2020. [dostęp 06.05.2020 r.]
  4. a b c d e f g h i Portfolio. Andżelika Nowak Copywriter, 2020. [dostęp 06.05.2020 r.]
  5. a b c Wydaliśmy. Wydawnictwo Poligraf, 2020. [dostęp 06.05.2020 r.]
  6. a b c Książka. Andżelika Nowak Copywriter, 2020. [dostęp 06.05.2020 r.]
  7. a b Andżelika Nowak: 7 przewag chmurowego systemu POS. joinposter.com, 2017. [dostęp 06.05.2020 r.]
  8. Teraz Polska: Konkurs Teraz Polska. Teraz Polska, 2018. [dostęp 06.05.2020 r.]
  9. a b c Dominik Sipiński: To był wyjątkowy spektakl: Gala „Najlepsza Linia Lotnicza 2014”. pasazer.com, 2015. [dostęp 06.05.2020 r.]
  10. a b Andżelika Nowak: Prawo Lepszego Jutra. Prawo Lepszego Jutra, 2013. [dostęp 06.05.2020 r.]
  11. Kazimierz Netka: Gdańsk. Tabliczki na zabytkach dla zagranicznych turystów. naszemiasto.pl, 2012. [dostęp 06.05.2020 r.]
  12. Kwidzynopedia: I Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Gębika d. Polskie Gimnazjum w Kwidzynie/absolwenci. Kwidzynopedia, 2002. [dostęp 06.05.2020 r.]
  13. Prestiż Biznes. Rozmowa o pracy copywritera z jedną z nich: Andżeliką Nowak. „Prestiż”. 37, 2013.

Pozostali ludzie w kategorii "Media i komunikacja":

Ryszard Starzyński | Krzysztof Bochus

Oceń: Andżelika Nowak

Średnia ocena:4.99 Liczba ocen:25